-
Conform ordonantei nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de
solutionare a petitiilor trebuie sa prezentati:
- Formular sesizare
- Copie BI/CI
-
Sesizarile trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu datele de identificare
ale petitionarului si adresa de domiciliu, conform OG.27/2002:
a). Art 7 din OG 27/2002, privind reglementarea
activitatii de solutionare a petitiilor: “Petitiile
anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale
petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza”
b). Art 10 alin 2 din OG 27/2002, privind
reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor:
(1)
In cazul in care un petitionar adreseaza aceleasi autoritati sau
institutii publice mai multe petitii, sesizand aceeasi problema,
acestea se vor conexa, petentul urmand sa primeasca un singur raspuns
care trebuie sa faca referire la toate petitiile primite.
(2)
Daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie de la celasi
petitionar ori de la o autoritate sau institutie publica gresit sesizata,
cu acelasi continut, aceasta se claseaza, la numarul initial facandu-se
mentiune despre faptul ca s-a raspuns
-
Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice
raspunsul petitionarului in termen de 30 de zile de
la data inregistrarii petitiei, indiferent
daca solutia este favorabila sau nefavorabila, conform art.8, alin(1),
din OG 27/2002.
- In
situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai
amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate
prelungi termenul prevazut la art.8 cu cel mult 15 zile, conform art.9
din OG 27/2002.
|